w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث
نویسنده مقاله: پرویز رستگار
منتشر شده در: آینه پژوهش
رتبه مقاله: نامشخص
سال،شماره: 1382/ شماره 84

چندى از انتشار یکى از نوآمدترین پژوهش هاى تدوین شده درباره داستان فراموش ناشدنى عاشورا و قهرمانان زشت و زیبایش ـ با عنوان (مقتل الحسین(ع) به روایت شیخ صدوق(ره)) ـ نمى گذشت که به عادت همیشگى, براى دیدار حضرت استاد, جناب آقاى دکتر مهدوى راد ـ دام ظله ـ و خوشه چینى از محضر پر فیض و نکته ایشان, به دفتر مجله گران سنگ (آینه پژوهش) رفتم.
پیش از آن که سعادت دیدار جناب استاد دست دهد, با دوست ارجمند و فاضل, جناب آقاى جنّتى که مسئولیت کار دشوار مدیریت اجرایى مجله یاد شده را بر عهده دارند, گفت وگو مى کردم. ایشان بنابر اقتضاى لطف همیشگى اى که در حق این کم ترین داشته اند, یک نسخه از کتاب جدیدالانتشار پیش گفته را که نشر (هستى نما) روانه بازار کتاب کرده بود, به بنده هدیه کردند.
همان جا و همان روز بود که نویسنده این مقاله, مؤلف فاضل اثر مورد بحث ـ جناب حجةالاسلام آقاى محمد صحتى سردرودى ـ را دید و با ایشان, آشنایى پیدا کرد.
پس از آن روز بود که کتاب یاد شده را در فرصت هاى کم و بیشى که به دست مى آوردم, مطالعه و نکاتى را یادداشت مى کردم, اما آنچه عزم مرا جزم کرد تا آن پراکنده ها را در این نوشته, پیوسته کنم, درج مقاله اى در مجله (آینه پژوهش), بخش (معرفى هاى اجمالى) آن بود.

 

دانلود مقاله مقتل صدوق به روایت آثار صدوق(ره)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط