w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مدیر بخش کلام و اندیشه سیاسی و اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام، با تأکید بر ارزش و اهمیت دروس حوزوی و فراگیری گفت: امتداد رسالت دین و معرفت الهی در راه شناخت اهل بیت(ع) و مکتب امامت، ادای دین به آن‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در مراسم افتتاحیه دوره امامت پژوهی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن نقش هدایتی انبیا الهی اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم از زبان پیامبر اکرم(ص) رسالت خودش را مودت فی القربی قرارداد است.

مدیر بخش کلام و اندیشه سیاسی اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام گفت: کسانی می‌خواهند راه ارتباط با خدا باز بماند و نبوت و رسالت در ادامه حرکت زندگی و حیاتشان باشد و از آن بهره ببرند، از این رو محبت اهل بیت(ع) بستر آن را ایجاد می کند؛ اگر کسی که بعد از پیامبر(ص) مرجعیت دینی اهل بیت(ع) را نپذیرد و همچنین کسی که برای فهم و گسترش دین و اقامه حق از پیامبر(ص) به غیر از اهل بیت(ع) مراجعه کند، اجر رسارت و زحمات پیغمبر(ص) را بی‌جواب گذاشته است.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی تصریح کرد: سؤال این است که برای امت اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) به اجر رسالت پیامبر(باز بودن راه ارتباط با خدا) پاسخ داده شده است یا نه؟ آیا شیعیان پیام آیات را گرفته و اجر رسالت پیامبر(ص) را بر دوش گرفته اند؟ آیا واقعاً به این وظیفه خود عمل کرده اند؟ چند درصد از شیعیان در مقام علم و عمل رسالت پایدار مانده اند و آیا ما امروز به این تأکید و این امر ضروری همچنان وفاداریم؟ چند درصد از شیعیان ما امروز در کنار عشق و علاقه و رفتن به زیارت و توسل به آنها، معرفت نسبت به امام و جایگاه ایشان و وظیفه ما در مقابل امام را می‌دانند؟

وی با تأکید بر ارزش و اهمیت دروس حوزوی و فراگیری آن خطاب به طلاب افزود: امتداد رسالت دین و معرفت الهی در راه شناخت اهل بیت(ع) و مکتب امامت، ادای دین به آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهار داشت: حال که هم فرصت وجود دارد و هم زمینه برای طلاب فراهم شده است، این سنگر و این میدان عمل سعادت را نباید دست‌کم گرفت و این فرصت فراهم آمده را باید غنیمت شمرد؛ علوم و معارفی که در حوزه علمیه است، در ابتدا سودش به خود انسان می رسد و خانواده انسان را زنده و مسیر آینده فرد را روشن می‌کند و انسان را در جاده ای قرار می‌دهد که در دنیا و آخرت از این معارف سود می‌برد.

وی گفت: بحث‌های امامت یکی از آن حوزه هایی است که اگر انسان با اخلاص، دقت، تأمل و تدبر پیش برود، خود و اطرافیان را از آن بهره مند می کند و راه سعادت و حقیقت زندگی که حق امامت و ولایت است را پیدا می کند؛ در مرزهای اعتقادی حرکت کردن و به‌صورت استوار و قوی وارد میدان شدن، کار سختی است.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی، دقت، بیان، شناخت شبهات، سؤالات و ابهامات طرح شده از طرف دشمن (برای تاریک کردن عرصه امامت شناسی و حقایق برای نسل جدید)، حضور در این صحنه ها به عنوان یک سرباز مخلص، دنبال کردن بحث های دیگران و بهره مندی از اساتید مجرب را از ملزومات موفقیت در دوره امامت پژوهی عنوان کرد.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین اسفندیاری «از اساتید دوره امامت پژوهی» به روش تدریس این دوره پرداخت و اظهار داشت: زمان آموزشی مبانی امامت حداقل یک سال و تنظیم جلسات با معاونت آموزش است.

وی گفت: یقیناً در این مدت ما نمی‌توانیم همه مباحث مورد نیاز یک استاد و یا مربی را آموزش بدهیم و انتظار ما هم نیست که اینگونه باشد، ولی آنچه که هدف گذاری شده، سه مطلب است که در این دوره ساختار مباحث امامت را حتماً ارائه دهیم؛ یعنی دانش پژوه، در انتهای دوره از نظر نظام مباحث امامتی، منابع پژوهشی و مطالعاتی و چینش مسائل امامت هیچ ابهامی وجو نداشته باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: هدف دوم این است که شرکت کننده در این دوره باید بتواند از همان منابع مطالبی را استخراج کند و جزوه تدریس داشته باشد، یعنی ما در انتهای دوره جزوه تدریسی هدفمند را مطالبه می کنیم؛ هدف سوم این است که باید بتوانند بنا به سلیقه خود تدریس و یا پژوهش کند.

 

http://www.dte.ir/portal/home/?news/660057/660130/799152/%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D8%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید